Mydlo s Pomarančom a Levanduľou




Moje prvé HP- Hot Process, čiže proces výroby mydla zahorúca!
Táto metóda mi príde o niečo zložitejšia ako metóda za studena, ale jej najväčšia výhoda oproti studenému procesu je, že mydlo sa dá používať už na druhý deň a vôňa je oveľa intenzívnejšia.
Za to na druhej strane pre mňa najväčšia nevýhoda- toto je asi najškaredšie mydlo, aké som kedy urobila 😀

Na varenie som použila jednoduchý spôsob vodného kúpeľa, takže pomalý hrniec nie je potrebný, aj keď je určite skvelý.

Tu je recept a fotopostup:



!Bezpečnosť: 
Ochranné okuliare, rukavice, dlhé rukávy, vetraná miestnosť. V prípade poleptania pokožky roztokom hydroxidu alebo surovým mydlom, oplachujte postihnuté miesto aspoň 15 min pod tečúcou vodou.


  • Odvážime si všetky suroviny
  • Postupne nasypeme hydroxid do vody- NIKDY NIE NAOPAK a miešame kým sa rozpustí, necháme vychladnúť na približne 35

  • Maslo a tuk si rozpustíme a pridáme oleje- takto nemusíme dlho čakať kým vychladnú, tentokrát som pracovala s teplotou približne 38℃ 
  • Hrniec s olejmi vložíme do vodného kúpeľa- čiže do druhého hrnca naplneného s vodou, tak aby bol hrniec s mydlom vo vode ponorený
  • Roztok hydroxidu pomaly vlejeme do olejov, premiešame a ponorným mixérom premixujeme do stopy


Tu končí studený proces! Takto by som do mydla pridala ešte esenciálne oleje, prípadne iné suroviny a naliala do foriem, ale tentokrát pokračujeme vo varení
  • Mydlo prikryjeme a miešame každých 10-15 min, od mydla som pre istotu neodišla aj keď som varila na slabom plameni a mydla nebolo veľa
Kedy je mydlo hotové? už som urobila pár receptov HP procesom, kým som napísala tento článok a je to dosť individuálne, takže to odhadujem od pol hodiny až po niekoľko hodín 😰
  • Keď hmota pripomína vazelínovú zemiakovú kašu, pridáme esenciálne oleje, poriadne premiešame a je hotovo




  • Naplníme do formičiek a na druhý deň vyklopíme

Ja som použila individuálnu formu na mydlo a bolo to dosť nepraktické, odvtedy už len veľkú formu na nakrájanie. 

Mydlo vonia fantasticky a je skvelé, neviem to ani opísať, je iné ako robené studeným procesom. Snáď nabudúce prídem s lepšími vyjadrovacími schopnosťami 😁

Aký proces výroby mydla uprednostňujete Vy?

0 komentárov:

Zverejnenie komentára