Mätovo- Citrusové Mydlo s Ovčím Mliekom




Jeden zo super spôsobov zbaviť sa dobrého, ale nie pekne vyzerajúceho mydla- nastrúhať a použiť ako konfetky do nového!

Toto mydlo som robila niečo pred viac ako dvomi mesiacmi, tešiac sa na svieže leto a tak si ho môžem teraz v týchto horúčavach vychutnávať. 

Tentokrát som namiesto vody použila ovčie mlieko, ktoré je porovnateľné s kozím, nebadám nejaký rozdiel, mydlo super krémovo pení a úžasne vonia. Pôvodne to mal byť len mojito mix (mäta+ limetka), ale kedže som nemala dostatok týchto dvoch olejov nasledovala improvizácia a wualaaa, ďaľšie podarené voňavé mydielko do zbierky 😊


Recept: 


!Bezpečnosť: 
Ochranné okuliare, rukavice, dlhé rukávy, vetraná miestnosť. V prípade poleptania pokožky roztokom hydroxidu alebo surovým mydlom, oplachujte postihnuté miesto aspoň 15 min pod tečúcou vodou.
Postup:

  • Pred začatím si zamrazíme mlieko vo forme na ľad a nastrúhame hotové mydlo na konfeti (ja som strúhala aj na tom väčšom aj menšom strúhadle) 
  • Odvážime si všetky suroviny
  • Postupne nasypeme hydroxid do mlieka (zamrznutého)- NIKDY NIE NAOPAK a miešame kým sa rozpustí (toto potrvá nejakú tú minútku, takže trpezlivosť 😊 ) 
  • Oleje a maslá rozpustíme a necháme vychladnúť na teplotu približne 30℃ (ja väčšinou pracujem s teplotou bližšou teplote miestnosti, lepšie sa pracuje s farbami, vôňami a ďalšími prísadami)
  • Roztok hydroxidu pomaly vlejeme do olejov, premiešame a ponorným mixérom premixujeme do jemnej stopy
  • Pridáme esenciálne oleje, premiešame metličkou, ak je moc riedke ešte premixujeme ponorným mixérom (mydlo je fajn, keď vyzerá ako puding, vtedy konfeti nepadnú iba naspodok formy)
  • Rozdelíme na dve časti 1:3 a 2:3, do menšej pridáme oxid titančitý rozmiešaný v troške oleja a do druhej pridáme zelený oxid rozmiešaný v troške oleja a prisypeme konfeti
  • Do formy nalejeme prvú vrstvu- zelenú, formou poklepe, aby sme zamedzili vzniku vzduchových bublín

  • Na túto vrstvu pomaly lyžicou vrstvíme biele mydlo, tak aby sa nám nezmiešali 
  • Mydlo neprikrývame, ale dáme do chladu ak chceme, aby neprešlo gélovou fázou 
  • Po 24-48 hodinách vyklopíme z formy, nakrájame
  • Necháme odpočívať 6-8 týždňov pred použitím

Okrem toho, že super vonia, je také akurát tvrdé, produkuje jemné bublinky a super mliečnu penu. Navyše som sa takto zbavila aspoň časti mydiel s ktorými nie som spokojná 😄

Vyskúšate toto letné osvieženie?  

0 komentárov:

Zverejnenie komentára