Prírodný Krémový Deodorant so Šalviou



Krásny piatok všetkým!
Dúfam, že aj vaše jar počasie je také nádherné, ako to, na ktoré ja pozerám z postele 😊
 
Dnešný článok je na tému prírodných deodorantov, takže môžete očakávať nie len recept, ale aj moje vlastné skúsenosti s prechodom na nekomerčný deodorant. 

Začnem však pekne poporiadku 😊

Potenie je prirodzenou súčasťou funkcie nášho tela, kedy sa naše telo ochladzuje a zbavuje toxínov. Tým, že použijeme antiperspirant, ktorý sľubuje niekoľko hodinové účinky, svieže podpazušie po celý deň a priam zbavenie sa potenia, akurát spôsobíme upchatie pórov, následne nedýchanie pokožky a s tým spojené ďalšie problémy

Vedeli ste, že hliník obsiahnutý v deodorantoch a antiperspirantoch môže viesť k rakovine či Alzheimerovej chorobe? A "dobrôt" ako je hliník je v týchto produktoch viac.
Parabény, ktoré slúžia ako konzervačné látky, narúšajú hormonálnu rovnováhu a sú tiež spájané s rakovinou prsníka.
Osobne mi vadia aj syntetické vôňe, ktoré nepoužívam ani v mydlách, no predsa len- mydlo zmyjem vodou, deodorant priamo vsiakne do pokožky.

Ako prejsť z komerčného na prírodný deodorant?

Ak ste čítali môj článok o zubnej paste, budem sa opakovať, na prírodný deo si treba zvyknúť. Mne osobne to s prestávkami trvalo takmer pol roka. Opätovne som spadala ku komerčným sprejom, pretože som sa necítila dostatočne sebavedomo. A pocit, že stojím v električke a niekto ucíti môj pot bol silnejší, než predstava dávať na seba niečo čisto prírodne a telu neškodiace. 

Ak si však urobíte svoj "rituál", verím, že si rýchlo zvyknete a s deodorantom budete spokojní. 
Recept, ktorý nájdete nižšie je na olejovej báze, bez obsahu konzervantov. Vyvarovala som sa tiež sóde bikarbóne, ktorú používa veľa prírodných značiek, ale ktorá jemne dráždi pokožku, najmä po holení. 

Jedinou nevýhodou používania tohto deodorantu je, že môže zanechať stopy na oblečení. Preto používajte iba malé množstvo- asi o veľkosti hrášku, jemne ho votrite do podpazušia a aspoň 10 min nechajte voľne- bez oblečenia. Zabránite tým okamžitému otretiu deorantu o oblečenie, deodorant sa do pokožky rýchlo vstrebáva.  

Prvé dni používania sa môžu zdať ok, no neskôr začne telo detoxikovať a môžete mať pocit, že sa potíte viac, prípadne, že pach potu je silnejší. Touto fázou si treba jednoducho prejsť, roky používania chemikálii sa musia nejako prejaviť. 

Ale poďme už na recept: 


Postup:
  • Vydezinfikujeme si pomôcky aj nádobku, ktorú budeme používať- prevarením vo vode alebo aspoň 60%ntným alkoholom
  • Odvážime si kokosový olej a bambucké maslo a roztopíme
  • Odvážime si sypké suroviny a postupne vmiešavame roztopené oleje
  • Na záver primiešame esenciálne oleje
  • Necháme zatuhnúť a ešte raz všetko dobre premiešame- ja používam mini napenovač mlieka (ako majú napr. v Ikei- dobre sa s ním pracuje bez vrchnej strunky, praktické a lacné miešadlo na malé objemy)

Recept je na cca 50ml deodorantu. 

Prečo kombinácia týchto esenciálnych olejov? 

Esenciálny olej šalvia je antiseptický- zneškodňujúci mikroorganizmy na ranách, slizniciach a na koži, pôsobí protizápalovo a antibakteriálne.
Esenciálny olej Niaouli je antiseptický a bactericídny a medovku som v tejto kombinácii zvolila čisto kvôli vôni (aj keď má nepochybne tiež svoje obrovské kvality). Sami si však určite, čo bude vašemu telu a čuchu príjemné. Ja to rada po čase obmieňam, to je aj dôvod prečo si vyrábam v malých množstvách.
 
Ak ste z tých nešťastných, ktorí sa nadmerne potia, je potrebné riešiť problém najmä zvnútra. Žiaden, ani prírodný deodorant neodstráni telesný pach. Sme to, čo jeme, je v tom veľká pravda. Pitie čajov zo šalvie a taktiež úprava životosprávy pomáha obmedziť potenie. 

Viem, že nie je možné vložiť všetky informácie o deodorantoch a problméch s potením do jedného článku, ale dúfam, že som vám na začiatok bola aspoň trochu nápomocná a skúsite to s týmto jednoduchým, ale účinným receptíkom 😊

Pekný víkend!

0 komentárov:

Zverejnenie komentára