Cmarovo- Čokoládové Mydlo



...uf to je doba, čo som napísala posledný príspevok...na dobré veci sa ale čaká však? 😉 a veru toto mydlo je dobrééééé, ba priam božskéééé, môj absolútny favorit momentálne!

Mliečne mydlá sú všeobecne moje najoblúbenejšie a toto cmarové sa k ním len pridalo. Čo sa týka výroby nie je nijak zložité, ale ak ste začiatočník odporúčam na začiatok jednoduchší recept bez mliečnej zložky. 

Poďme na recept: 



!Bezpečnosť: 
Ochranné okuliare, rukavice, dlhé rukávy, vetraná miestnosť. V prípade poleptania pokožky roztokom hydroxidu alebo surovým mydlom, oplachujte postihnuté miesto aspoň 15 min pod tečúcou vodou.
Postup:

  • Dvojmesačná predpríprava: macerovanie annato prášku v olivovom oleji- vďaka tomu ma mydlo krásne oranžovú farbu bez ďalších pridaných farbív
  • Niekoľko hodinová predpríprava: cmar si vopred zamrazíme vo forme na ľad 
  • Odvážime si všetky suroviny
  • Postupne nasypeme hydroxid do cmaru /zamrznutého/- NIKDY NIE NAOPAK a miešame kým sa rozpustí /toto potrvá nejakú tú minútku, takže trpezlivosť 😊/
  • Kokosový olej a tuk rozpustíme, pridáme zvyšné oleje a necháme vychladnúť na teplotu približne 38℃
  • Roztok hydroxidu /35℃/ pomaly cez sitko vlievame do olejov, premiešame a ponorným mixérom premixujeme do jemnej stopy
  • Pridáme esenciálne oleje, premiešame metličkou- na nalievanie prvej vrstvy nechceme príliš hustú stopu
  • Prvú vrstvu nalejeme cca do polovice jednotlivých formičiek a necháme aspoň 5 minút postáť /ak chcete perfektne rovnú čiaru, určite treba nechať stáť dlhšie, hrozí však, že druhá polovica mydla začne zatiaľ tuhnúť v miske, takže je ideálne si polovicu olejov zmiešať s polovicou hydroxidu trochu neskôr- to je ale trochu viac umývania nádob a to my nemáme radi 😁/
  • Do zvyšnej polovice pridáme kakao rozmiešané v troške oleja
  • Mydlo neprikrývame, ale dáme do chladu ak chceme, aby neprešlo gélovou fázou  /ja som nechala len tak voľne, vytvorila sa mi vrstva sodného prachu, ale kedže vrch naliateho mydla bol v konečnom dôsledku môj spodok, veľmi mi to neprekážalo/
  • Po 48 hodinách vyklopíme z formy- ak sa vyberá tažko vložte na hodinku do chladničky a potom vyklopte
  • Necháme odpočívať 6-8 týždňov pred použitím

Toto mydlo si zamilujete, vôňa je aj po 3 mesiacoch stále intenzívna a čo je najlepšie, a nestáva sa mi to často, dokonca aj pokožka po ňom vonia. Je to zlatíčko a perfektne prírodné aj vrátane farby 😊
Pokožku mám po ňom jemnú a vláčnu, čo viac si priať! 
Tento recept si určite ešte vyskúšam a nabudúce pridám aj trochu kakaového masla, bude to ešte väčšia pecka!

Zlákalo vás? 😍

0 komentárov:

Zverejnenie komentára