Mydlová hmota od základu




Toto je môj prvý pokus výroby mydlovej hmoty- úspech- neúspech. 

Úspechom je, že mydlo sa dá roztopiť, dajú sa pridať farbivá, esencie a iné prísady, naliať do formičky a wualaaa mydlo je hotové. Je dokonca trochu priesvitné. Okrem roztoku hydroxidu, olejov, kyseliny steárovej a glycerínu neobsahuje žiadne ďalšie prísady, čo je myslím na hmotu celkom slušné. 

Neúspech- vysoká teplota roztápania- to si myslím kvôli tomu ako dlho to trvá, a následné rýchle tuhnutie, takže tvoriť vzory nie je možné. Vysoká teplota tiež spôsobuje, že sa mydlo následne "potí". 

Neodradila som vás a chcete si to vyskúšať? Ak už máte za sebou výrobu mydla za horúca (inak neodporúčam na prvkýrat robiť tento recept),tak sa obrňte veeeeľkou dávkou trpezlivosti a pripravte si tieto suroviny: 

ricínový olej          90g     30%
bravčová masť          90g     30% 
kokosový olej          75g     25%
olivový olej pomace    33g     11%
kyselina steárová      12g      4%
glycerín              300g
voda                   95,3g
hydroxid sodný         42,8g  


!Bezpečnosť: 
Ochranné okuliare, rukavice, dlhé rukávy, vetraná miestnosť. V prípade poleptania pokožky roztokom hydroxidu alebo surovým mydlom, oplachujte postihnuté miesto aspoň 15 min pod tečúcou vodou.


Postup:
  • Odvážime si všetky suroviny
  • Postupne nasypeme hydroxid do vody- NIKDY NIE NAOPAK a miešame kým sa rozpustí, necháme vychladnúť na približne 38

  • Tuk a kyselinu stearovú si rozpustíme a pridáme oleje- takto nemusíme dlho čakať kým vychladnú, tentokrát som pracovala s teplotou okolo 40℃ (musela som to nechať vychladnúť, pretože kyselina stearová potrebovala dosť vysokú teplotu na roztopenie)
  • Hrniec s olejmi vložíme do vodného kúpeľa- čiže do druhého hrnca naplneného s vodou, tak aby bol hrniec s mydlom vo vode ponorený
  • Roztok hydroxidu pomaly vlejeme do olejov, premiešame- hmota hustla veľmi rýchlo, ponorný mixér nebolo treba, len miešať o život


  • A tu už začína tá trpezlivá a nedočkavá časť- mydlo najskôr vyzerá ako "klasické" vyrobené metódou zahorúca, čiže niečo ako vazelínová zemiaková kaša
 
  • Pridajte glycerín a miešajte, z mydla sa postupne stáva tekuté - táto fáza trvala takmer tri hodiny, mala som pocit, že sa to nikdy celé nerozpustí, nakoniec na povrchu zostala akoby pena- škrupina, ktorú som dookola vmiešavala a snažila sa rozpustiť a ona sa znovu stihla vytvoriť 

  • Ak je mydlo tekuté, len na povrchu sa tvorí pena- škrupina, odstráňte ju, mydlo nalejte do formy, nechajte vychladnúť a stuhnúť, na druhý deň vyklopte
Takéto mydlo sa dá nakrájať na malé kúsky a roztopiť. Ako som písala vyššie, trvá to celkom dlho, ale kedže som kupovanú hmotu ešte neskúšala, možno to nebude až také hrozné. Mydlo som skúšala farbiť glycerínovým farbivom, pridala som esenciálne oleje, aj kávu. Všetko funguje, len musíte byť celkom rýchli pri nalievaní 😊 

tu vidieť na slnku, že je trochu priehľadné

a tu som už odlievala s pridaním glycerínovej farby 

Na záver ešte pridám recept, z ktorého som vychádzala, ale kedže som nechcela použiť palmový olej, tak som si oleje trochu zamenila.  Link je TU.
Budem rada za všetky vaše nápady a pripomienky, ako vylepšiť tento receptík 😊

0 komentárov:

Zverejnenie komentára