Deodorant v Spreji so Šalviou a Citrónovou Trávou



Potenie, počas letných mesiacov, je asi (doslova) najhorúcejšou témou. 

Žijeme v spoločnosti, v ktorej zápach z potenia netolerujeme a v snahe prekryť ho alebo zabrániť jeho tvorbe, použijeme takmer hocičo. Či už vedome alebo nevedome takto do tela pcháme rozličné nebezpečné látky. Tejto téme som sa venovala už v príspevku o tuhom prírodnom deodorante- TU. 
Je už iba na vás ako sa s touto skutočnosťou popasujete, ja hrdo používam prírodný deodorant niekoľko mesiacov a keď si pomyslím koľko komerčných sprejov som minula za svoj život, až sa mi hlava krúti. Veľmi som bojovala s potením a dnes môžem povedať, že som v takomto dosť neskorom veku (28 😊) pochopila, že potiť sa jednoducho musíme. 

Mám pocit, že niektorí moji kamaráti si žačínajú myslieť, že budem čoskoro nosiť plátené šaty, behať po lese a umývať sa len čistou vodou z potôčka 😁 
Naďalej však rada ostávam v tejto modernej spoločnosti a hlavne kvôli sebe a prírode hľadám a vytváram túto alternatívnu a zdravú kozmetiku. 

Poďme teda na tento jednoduchý receptík! 


Postup: 
  • Pripravíme si nádobku so sprejom, ktorú budeme používať už na hotový výrobok- vydezinfikujeme ju- prevarením vo vode alebo aspoň 60%ntým alkoholom
  • Odvážime si sulfátovaný ricínový olej a nalejeme do fľaštičky, nakvapkáme esenciálne oleje a poriadne premiešame
  • Doplníme vodu, glycerín a konzervant, pretrasieme a máme hotovo

Prečo tieto ingrediencie? 

Sulfátovaný ricínový olej nám zabezpečí prepojenie olejov a vody. 

Glycerín slúži na hydratáciu pokožky a pomáha pri hojení malých rán.

Esenciálny olej šalvia je antiseptický- zneškodňujúci mikroorganizmy na ranách, slizniciach a na koži, pôsobí protizápalovo a antibakteriálne.
Esenciálny olej citrónová tráva má sviežu povzbudzujúcu vôňu, je protizápalový, antimikotický a antibakteriálny. 

Ak si pamätáte môj predošlý sprej použila som grepfruitový esenciálny olej, ktorý je fototoxický a preto, treba byť s ním veľmi opatrný. Bezpečné rozriedenie je 4%. Opatrne na slnku aj s ostatnými citrusovými esenciálnymi olejmi.

Čo myslíte, je správny čas povedať ÁNO tejto prírodnej verzii deodorantu? 😊

0 komentárov:

Zverejnenie komentára