Perníčkové Mydlo








Ak chcete ešte tento rok stihnúť vianočné mydlové darčeky, máte najvyšší čas! 
Mám tu pre Vás hneď jeden fajnový, voňavý recept aj s malou obmenou 😊

Recept:



!Bezpečnosť: 
Ochranné okuliare, rukavice, dlhé rukávy, vetraná miestnosť. V prípade poleptania pokožky roztokom hydroxidu alebo surovým mydlom, oplachujte postihnuté miesto aspoň 15 min pod tečúcou vodou.
Postup:

  • Aspoň denná predpríprava- vyrobíme si najskôr malé perníčky, buď z mydla alebo mydlovej hmoty- ja som robila mydlo studeným procesom, pridala som kakao na zafarbenie
  • Niekoľko hodinová predpríprava: ovčie mlieko si vopred zamrazíme vo forme na ľad 
  • Odvážime si všetky suroviny
  • Postupne nasypeme hydroxid do vody a mlieka /zamrznutého/- NIKDY NIE NAOPAK a miešame kým sa rozpustí
  • Kokosový olej, bambucké maslo a tuk si rozpustíme, pridáme zvyšné oleje a necháme vychladnúť na teplotu približne 35℃
  • Roztok hydroxidu /35℃/ pomaly cez sitko vlievame do olejov, premiešame a ponorným mixérom premixujeme do jemnej stopy
  • Pridáme esenciálny olej, trošku škorice a premixujeme do stredne hustej stopy /veľmi som sa nemusela snažiť, stopa bola rýchla/
  • Mydlo nalejeme do formy, pomaly do neho zatlačíme pripravené mydlové perníčky, mydlo prikryjeme papierom a dekou
  • Po 24 hodinách vyklopíme z formy- ak sa vyberá tažko vložte na hodinku do chladničky a potom vyklopte
  • Necháme odpočívať 6-8 týždňov pred použitím
Vôňa tohto mydla je úúúúžasná, jednoducho vianočná! 
Cez rok by mi ani nenapadlo robiť mydlo so škoricovou vôňou, vianoce sú na to ale priam stvorené. Vždy keď idem do kuchyne, len sa zohnem do kútika kde sa sušia a privoniam si. 

So škoricovým olejom opatrne, koža je naň citlivejšia. Rozhodne to netreba prehnať 😊 Ak máte naozaj citlivú pokožku, radšej ho zameňte za nejaký iný alebo použite malé množstvo.

Na fotke môžete vidieť dve varianty tohto mydla, v druhej várke som nepoužila mlieko, len vodu a na zafarbenie som pridala kakao. Recept si môžete taktiež prispôsobiť, ak budete meniť oleje, nezabudnite prerátať v SoapCalc.

Príjemné predvianočné mydlenie všetkým! <3

0 komentárov:

Zverejnenie komentára